Dokumenty szkolne
RODO
Rada Rodziców
Patron
Historia Szkół
Projekty
Sport w szkole
Agendy szkolne
Biblioteka
Lista postaci
Absolwenci
Cele projektu Comenius |
środa, 08 września 2010 20:10 |
CEL PROJEKTU COMENIUS"UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE"WIELOPŁASZCZYZNOWE PARTNERSTWO SZKÓŁPartnerzy projektu są z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski, Hiszpanii i Turcji; włączając uczniów obydwu płci, w wieku od 13 do 18 lat, biorąc pod uwagę szeroko rozumiane równouprawnienie. Głównym celem projektu jest rozwinięcie czołowych kompetencji (cyfrowej, lingwistycznej I przedsiębiorczej) w wielopłaszczyznowym kontekście w celu rozwijania aktywnego członkowstwa zarówno europejskiego jak i globalnego. Uczniowie nabędą zdolności przedsiębiorczych pracując w zespołach w celu wypracowania business planu, używając specjalistycznego słownictwa, identyfikując wszystkie możliwe źródła finansowania w celu założenia wirtualnej firmy tj. klubu fitness. Tym sposobem, różne umiejętności biznesowe (marketing, księgowość, zasoby ludzkie etc.) będą rozwijane. Następujące ćwiczenia zostaną stworzone w kooperacji z krajami partnerskimi by osiągnąć cele:- założenie grup projektowych - opracowanie planu wdrożenia - włączanie planu wdrożenia projektu do planu rozwoju jednostki oświatowej ( lekcje przedsiębiorczości) - wdrożenie projektu - uczestniczenie w spotkaniach projektowych w każdej szkole partnerskiej - monitorowanie i ewaluacja projektu - rozpowszechnianie Główne planowane czynności:- dokumentacja produktu końcowego - ciągła wymiana dokumentów I informacji dotyczących tworzenia ćwiczeń projektowych - używanie wirtualnego środowiska uczenia się( virtual learning environment – VLE) - stworzenie ‘przewodnika przedsiębiorczości’ , który będzie zawierał kroki do założenia firmy ( wirtualnej bądź realnej) - wizyty w lokalnych klubach fitness w celu dokumentacji projektu - praca nad business planem wirtualnej firmy przy użyciu wspomnianego przewodnika - założenie firmy wirtualnej - praca nad stroną internetową projektu - spotkania z miejscowymi przedsiębiorcami, przedstawicielami banków i agencjami zatrudnienia Końcowymi produktami projektu będą:- przewodnik przedsiębiorcy - strona internetowa projektu - wirtualny klub fitness Przez uczestnictwo w tym projekcie zamierzamy: poznać i zrozumieć różnorodność kultur, języków oraz wartości europejskich. Nasi uczniowie nabędą podstawowe umiejętności i kompetencje niezbędne do ich osobistego rozwoju, profesjonalnych poczynań I aktywnego członkowstwa europejskiego. Na podstawie analizy słabości oraz mocnych stron naszych szkół partnerskich, można wyciągnąć wniosek, że uczniowie wszystkich szkół partnerskich mają deficyt w umiejętnościach kiedy opuszczają szkołę średnią, co wpływa negatywnie na ich społeczno- zawodową integrację. W niektórych krajach partnerskich (Turcja, Polska…) system edukacji nie jest nastawiony na rozwój kompetencji kluczowych ale na nabywanie informacji. W innych szkołach (z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii ) nie ma wystarczającego nacisku na rozwój kompetencji kluczowych. Po ukończeniu szkoły , niektórzy młodzi ludzie kontynuują ich naukę, inni szukają pracy lub chcą założyć biznes ale nie mają umiejętności przedsiębiorczych. Przez ten projekt chcemy zaoferować wszystkim przyszłym absolwentom , nie zważając na typ edukacji ukończonej, zestaw kompetencji niezbędnych do rozwoju aktywnego obywatelstwa w zarówno europejskiej jak i globalnej społeczność, co zapewni im nowe możliwości w przyszłym życiu. Ten projekt rozwinie także umiejętności poszukiwania pracy i zbada zdrowy styl życia w każdej z uczestniczących narodowości. Rozwój umiejętności przedsiębiorczych zwiększa szanse na społeczno-zawodową integrację przyszłych absolwentów. W późniejszym czasie mogą oni założyć swój własny biznes i stać się p racodawcami wśród lokalnej społeczności zwiększając jej spójność. Taki rodzaj działalności zdeterminuje zmniejszenie stopy bezrobocia i wzrost standardu życia na danym obszarze. Umiejętność przedsiębiorcza jest jedną z 8 kluczowych kompetencji uczenia się przez całe życie według Rekomendacji 2006/962/EC Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 18 grudnia 2006. Umiejętności przedsiębiorcze, menedżerskie oraz biznesowe nabyte podczas projektu mogą zostać użyte w przyszłości w celu ocenienia źródeł finansowania własnych projektów ze środków Unii Europejskiej w programach przed- oraz poakcesyjnych w przypadku Turcji, Rumunii i Polski. Naszą intencją jest przynajmniej 16-24 mobilności uczniów przypadających na każdego partnera na każdą wizytę i na przykład Arrow Vale (koordynator główny projektu) przewiduje, że 90 uczniów podejmie mobilność tzn. odwiedzi szkołę partnerską a cała szkoła skorzysta z ich doświadczeń. To samo dotyczy innych partnerów. |