Koło mechatroniczne w Zespole Szkół istnieje od 2012 roku, kiedy to dzięki funduszom pozyskanym w ramach unijnego projektu „Równe Szanse – lepsze możliwości” zostały zakupione zestawy konstrukcyjne LEGO. Koło prowadzi Pan Krzysztof Woźniak nauczyciel przedmiotów zawodowych.
Zajęcia z robotyki to połączenie mechaniki, informatyki, elektroniki i jednocześnie świetna zabawa.
Celem jest pokazanie, że robotyka może być przygodą, pasją, a w przyszłości zawodem z perspektywami. Zadania konstrukcyjne wykonywane przez uczniów pozwalają poznać zasady budowania konstrukcji mechanicznych oraz wykorzystania elementów aktywnych (np. silniczki, czujniki) do konstruowania modeli o cechach robotów.
|
Galeria skonstruowanych robotów |
|
Wpisany przez BW
|
poniedziałek, 19 października 2015 11:36 |
Pokazy modeli robotów konstruowanych i programowanych na zajęciach z mechatroniki w Zespole Szkół cieszą się coraz większa popularnością w środowisku. We wrześniu uczniowie (Tomek Nagrodzki, Kacper Grudzień i Dawid Sola) wraz z opiekunem Panem Krzysztofem Woźniakiem zaprezentowali roboty na pikniku rodzinnym organizowanym przez Zakład „Nałęczowianka”. Mimo wielu atrakcji zainteresowanie pokazem uczniów z ZS było duże. Młodzi konstruktorzy nie tylko prezentowali możliwości maszyn, ale zainteresowanym wyjaśniali również jak można zbudować i zaprogramować robota. Zapraszamy do zapoznania się z działalnością Koła Mechatronicznego w Zespole Szkół oraz fotografiami konstruowanych robotów. |
Poczatki koła mechatronicznego |
Wpisany przez BW
|
poniedziałek, 11 lutego 2013 16:18 |
Prezentujemy jedne z pierwszych zajęć koła mechatronicznego podczas trwania projektu „Równe Szanse – lepsze możliwości”
Tysiące drobnych klocków LEGO wcale nie ułatwiły zadania młodym konstruktorom podczas składania robotów. Bez instrukcji wyświetlonej na ekranie monitora nie poradziłby sobie nawet pan Krzysztof Woźniak – opiekun koła, który udzielał cennych rad i pomagał w najbardziej skomplikowanych konstrukcjach. A to dopiero początek. Po zbudowaniu robota trzeba go będzie zaprogramować. To wielkie wyzwanie dla przyszłych informatyków. |
|
|
|
|